dimarts, 1 de maig del 2012

Conclusions Miniactivitat 2.2


En primer lloc, a través d’aquesta activitat he pogut practicar de nou amb l’elaboració d’un mapa conceptual amb el programa CMap. És molt interessant conèixer aquest tipus de recursos, perquè a partir d’ara podré utilitzar-los en altres situacions o contextos, com pot ser l’escola, amb l’objectiu que altres persones puguin beneficiar-se’n.
A més, l’aplicació del model Toulmin en el debat i en l’elaboració del CMap, m’ha ajudat a comprendre el seguiment de la metodologia constructivista. És a dir, el fet d’aprendre entre tots, compartint experiències, conceptes, coneixements, entre d’altres. Resulta molt més enriquidor fer-ho d’aquesta manera, que no pas mitjançant l’estudi i el treball individual, de forma exclusiva.
El fet d’haver d’argumentar, contraargumentar, modificar els coneixements o les idees prèvies, cercar informació, comprendre-la, compartir-la, etc., té com a resultat aconseguir l’aprenentatge significatiu. És molt important que l’alumnat tingui un paper actiu i que col·labori amb la resta de companys, com és en el cas del debat, ja que tothom ha aportat el seu granet de sorra i hi ha hagut una interacció basada en l’ordre, l’adequació, la discussió, l’aportació de coneixements, la diferenciació de dos bàndols, i el respecte entre d’altres. És important tenir en compte com es modifiquen els nostres esquemes mentals, quan sorgeixen conflictes cognitius a partir del plantejament de situacions o problemes a resoldre. D’aquesta manera afegim nous coneixements als que ja teníem prèviament i som capaços d’aplicar-los en diferents situacions i contextos.
Finalment, penso que he aprés molt a través d’aquestes activitats, no només he adquirit coneixements i conceptes sobre la relació entre tecnologia, societat, escola..., sinó que també tinc més clar el mètode adequat per aconseguir l’aprenentatge significatiu i com aplicar-lo en diferents entorns o situacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada